Noodleverancier DeeneD

Telefoon: 088 – 116 58 58
E-mail: vragen@inwarmte.nl

Zoals we u eerder via de mail hebben laten weten is bekend geworden dat uw leverancier DeeneD (Deem NL BV) failliet is verklaard. InWarmte is tot 31 januari 2025 door het ministerie van Klimaat en Groene Groei aangewezen als uw noodleverancier. Het is de eerste keer dat de minister deze stap heeft moeten zetten. Dit is voor zowel u als ons een nieuwe en onbekende situatie.

 

InWarmte is noodleverancier, geen noodproducent. Dit betekent dat we geen grip hebben op de productiemiddelen (zoals ketels, warmtepompen, meters en leidingen), omdat we de installatie niet in ons beheer hebben.

Hoewel we nog niet exact weten hoe het proces verder zal verlopen, hebben we de eerste informatie en vragen met antwoorden hieronder opgesomd:

Updates
  • 5 november – Leverancier DEEM NL is failliet verklaard (zie uitspraak)
  • 8 november – InWarmte is door het ministerie van Klimaat en Groene Groei als noodleverancier aangewezen, Deem Projecten BV blijft producent 
  • 15 november – Mail gestuurd naar bewoners: ‘InWarmte neemt warmtelevering DeeneD over’ 
  • 21 november – Webpagina www.inwarmte.nl/noodleverancier live
  • 22 november – 2e mail gestuurd naar bewoners: ‘Informatie noodlevering InWarmte’
  • 29 november – InWarmte BV aangewezen als noodleverancier
  • 2-6 december – 3e mail naar bewoners ‘Update noodlevering InWarmte’

 

Algemeen

We hebben u een mail gestuurd. Heeft u geen mail ontvangen? U kunt uw contactgegevens doorgeven aan onze klantenadministratie via dit formulier.

Sinds 29 november heeft InWarmte meer mandaat inzake het beheer van de installaties en productie van warmte. Op 29 november hebben we opdracht gegeven aan netbeheerders Enexis/Liander alsmede leverancier Audax Renewables voor de inkoop van de noodzakelijke gas en elektra. Het risico op afsluiting van de installaties door de netbeheerders lijkt hiermee van de baan. De inkoop is geregeld t/m 31-01-2025, de dag tot wanneer wij zijn aangewezen als noodleverancier. In de week van 2 t/m 6 december ontvangt u van ons een e-mail met een aanbod voor levering van warmte en warm tapwater t/m 31-01-2025. In deze mail zullen we enkele praktische zaken verder toelichten.

Contracten en voorwaarden

De oude leveringscontracten zijn voor ons als noodleverancier niet van toepassing. Heeft u openstaande vorderingen of betalingen? Voor eventuele vragen kunt u zich melden bij de curator. De gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister. 

Facturatie

Met de ACM zijn we in overleg om te komen tot een afrekeningsmethodiek. Hierbij zijn wij voornemens om u een vast maandbedrag aan te bieden in lijn met te verwachte kosten. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zullen we u hierover op de hoogte brengen. 

Vraag en antwoord
– Over de warmtelevering

InWarmte is noodleverancier? Wat betekent dat?

Door het ministerie van Klimaat en Groene Groei is InWarmte aangewezen als noodleverancier. Daarmee krijgt InWarmte tijdelijk (t/m 31 januari 2025) de verantwoordelijkheid voor de levering van warmte. Dit gebeurt om te voorkomen dat u langer zonder warmte komt te zitten. Onze primaire taak is om de continuïteit van de warmtevoorziening te garanderen. InWarmte is hiervoor afhankelijk van producent Deem Projecten BV die eigenaar is van o.a. de installaties, leidingen en meters. 

Waar kan ik een storing doorgeven?

Op dit moment zijn er geen grote (structurele) storingen bekend. Wel zijn er enkele installaties die kampen met een tekort aan vermogen waardoor temperaturen soms lager dan normaal liggen. We zijn hiervoor in overleg om tot een oplossing te komen. 

Voor nu vragen wij u om alleen in geval van calamiteiten zoals lekkages contact op te nemen. U kunt hiervoor bellen naar 088 - 116 58 58 (keuze 1). 

Wat gebeurt er na 31 januari 2025?

Na deze datum is het de bedoeling dat er een structurele oplossing komt, zoals een nieuwe permanente warmteleverancier. Hierover wordt u tijdig geïnformeerd.

– Contracten en kosten
Zijn er extra kosten verbonden aan de noodlevering?

Er worden geen extra kosten in rekening gebracht specifiek voor de noodlevering. U betaalt alleen de reguliere kosten die horen bij uw energieverbruik en levering. Voor de noodlevering werken wij momenteel samen met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) aan een voorstel voor een vaste maandprijs, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Wat als mijn oude leverancier mij nog geld schuldig is?

Voor vragen over openstaande vorderingen of betalingen moet u contact opnemen met de curator van DeeneD. De gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister. 

Kan ik een nieuw contract afsluiten bij InWarmte?

Nee, wij leveren uitsluitend tijdelijk warmte als noodleverancier. Na afloop van deze periode kunt u een nieuw contract aangaan met de toekomstige warmteleverancier.

– Administratie
Ik ben klant, maar heb geen mail ontvangen. Hoe kan ik mijn mailadres doorgeven?

U kunt uw contactgegevens doorgeven aan onze klantenadministratie via dit formulier. 

Wat gebeurt er met mijn oude betaalgegevens?

Uw gegevens bij de failliete leverancier worden niet door ons overgenomen. U ontvangt van ons een factuur met een nieuwe betaalmogelijkheid via iDEAL of bankoverschrijving.

Hoe wordt mijn voorschotbedrag bepaald?

Met de ACM zijn we in overleg om te komen tot een afrekeningsmethodiek. Hierbij zijn wij voornemens om u een vast maandbedrag aan te bieden in lijn met te verwachte kosten. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zullen we u hierover op de hoogte brengen. 

Wat als ik een fout zie op mijn factuur?

Wij kunnen u alleen helpen voor de periode waarvoor wij zijn aangewezen als noodleverancier. Voor vragen over onze facturen kunt u direct contact met ons opnemen via vragen@inwarmte.nl. Voor overige vragen kunt u zich melden bij de curator, de gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister.

Ik verhuis voor 31 januari 2025. Wat nu?

U kunt uw verhuizing doorgeven via vragen@inwarmte.nl. U ontvangt van ons een factuur voor de periode waarop u woonachtig bent voor de periode dat wij noodleverancier zijn geworden tot en met 31 januari 2025. 

Voor vragen over openstaande voorschotten of vorderingen kunt u zich melden bij de curator. De gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister. 

 

Heeft u een andere vraag? We helpen u graag. U kunt ons bereiken via de contactgegevens bovenaan deze pagina. 

Met vriendelijke groet,
Team InWarmte