Warmtenet Harderwijk, Kade 05
Telefoon: 088 -116 58 02
E-mail: vragen@inwarmte.nl
Overeenkomsten InWarmte
Overeenkomsten Warmtenet Harderwijk
Aansluitovereenkomst Warmtenet Harderwijk
Vraag en antwoord
Over het netwerk/ over mijn aansluiting
Uw woning is aangesloten op een modern warmte- en koudenet dat restwarmte van de nabijgelegen rioolzuiveringsinstallatie gebruikt. Het warmte- en koudenet is zo ontworpen dat er in de toekomst ook andere bronnen kunnen worden ingezet én dat buurten in de omgeving kunnen worden aangesloten.
Om uw woning comfortabel te verwarmen en koelen zijn veel verschillende partijen betrokken.
Warmtenetwerk: Warmtenet Harderwijk en Firan
Bronwater vanuit het riool (effluent): Waterschap Vallei en Veluwe
Leverancier: InWarmte Projecten III BV
Garantie van uw warmtepomp: Van Wijnen met installateur Breman
Voor vragen kunt u altijd contact met InWarmte opnemen via: 088-1165802 of vragen@inwarmte.nl.
Voor de centrale levering van bronwarmte en -koude is InWarmte verantwoordelijk. U mag ons benaderen bij vragen over techniek, eventuele storingen of administratieve vragen. Wij zorgen er op onze beurt voor dat de overige partners die voor deze levering nodig zijn worden gecontacteerd. Onze verantwoordelijkheid loopt tot en met de afleverset in uw woning.
De warmtepomp welk is aangesloten op de hierboven weergegeven afleverset is onderdeel van uw woning. U bent dus zelf eigenaar van de warmtepomp en zelf verantwoordelijk om deze te onderhouden. Ook de vloerverwarming, thermostaat of overige zaken in uw woning zijn uw eigen verantwoordelijkheid. In het eerste jaar na oplevering van uw woning heeft u garantie op de werking van de warmtepomp, daarvoor kunt u Van Wijnen of diens installateur Breman contacteren.
De demarcatie:
Onderhoud
Voor een betrouwbare warmtevoorziening is onderhoud aan het warmtenetwerk nodig. Van preventief onderhoud merkt u meestal niets. In sommige gevallen kan het mogelijk zijn dat er door onderhoud een tijdelijke warmteleveringsonderbreking plaats zal vinden. In dat geval wordt u daar van tevoren over geïnformeerd.
Indien u tijdens onderhoudswerkzaamheden te maken gaat krijgen met een tijdelijke warmteleveringsonderbreking zullen wij u hier tevoren over informeren, zodat u tijdig eventuele maatregelen in huis kunt nemen.
Storingen
Indien er sprake is van een storing van de warmtelevering is het belangrijk om eerst te kijken of het een storing in uw warmtepomp of aansluiting betreft. Een storing in uw warmtepomp moet u zelf (eventueel met garantiepartner Van Wijnen of Breman) oplossen.
Voor een storing in de levering van bronwarmte- en koude kunt u contact opnemen met InWarmte via: 088-1165802 of vragen@inwarmte.nl. Twijfelt u over de storing? Dan is het handig om eerst navraag te doen bij de onderhoudspartij van uw warmtepomp en/of navraag te doen bij uw buren. Als het een centrale storing in het bronnet betreft zullen uw buren hier ook last van hebben!
Warmtelevering via een warmte- en koudenet is even betrouwbaar als de levering van aardgas. In geval van een storing wordt direct de back-up voorziening ingeschakeld.
Bekende storingen worden hier gepubliceerd: