Zelf regelen?

Kijk hieronder wat je zelf al kunt doen

Contact voor vragen en storingen

Wilt u een storing melden of heeft u vragen over uw warmtelevering? We helpen u graag. Wij zijn in geval van storing 24/7 bereikbaar via onderstaand nummer. Voor overige vragen staan wij u graag te woord tijdens kantooruren.

Telefoon: 088 - 116 58 58
E-mail: vragen@inwarmte.nl

Download hier de app voor het InWarmte klantenportaal:

Zoals we u eerder hebben laten weten is bekend geworden dat uw leverancier DeeneD (Deem NL BV) failliet is verklaard. InWarmte was tot 31 januari 2025 aangewezen als uw noodleverancier. Het ministerie van Klimaat en Groene Groei heeft dit op 23 januari verlengd tot en met 30 september 2025. Het is de eerste keer dat de minister deze stap heeft moeten zetten. Dit is voor zowel u als ons een nieuwe en onbekende situatie.

InWarmte is noodleverancier. Hoewel we nog niet exact weten hoe het proces verder zal verlopen, hebben we de eerste informatie en vragen met antwoorden hieronder opgesomd:

Updates

  • 5 november – Leverancier DEEM NL is failliet verklaard (zie uitspraak)

  • 8 november – InWarmte is door het ministerie van Klimaat en Groene Groei als noodleverancier aangewezen, Deem Projecten BV blijft producent 

  • 15 november – 1e mail gestuurd naar bewoners: ‘InWarmte neemt warmtelevering DeeneD over’ 

  • 21 november – Projectpagina www.inwarmte.nl/noodleverancier live

  • 22 november – 2e mail gestuurd naar bewoners: ‘Informatie noodlevering InWarmte’

  • 29 november – InWarmte BV aangewezen als noodleverancier

  • 3 december – 3e mail gestuurd naar bewoners: ‘Update noodlevering InWarmte’

  • 23 januari – Het ministerie van Klimaat en Groene Groei heeft onze tijdelijke aanwijzing als warmteleverancier verlengd tot en met 30 september 2025

  • 24 januari - 4e mail gestuurd naar bewoners: ‘Noodlevering verlengd tot en met 30 september 2025’

  • 11 februari - 5e mail gestuurd naar bewoners: ‘Informatie over verlengde noodlevering door InWarmte’ (incl. brieven ministerie)

  • 21 februari - Tarievenbladen toegevoegd aan projectpagina

Algemeen

We hebben u een mail gestuurd. Heeft u geen mail ontvangen? U kunt uw contactgegevens doorgeven aan onze klantenadministratie via dit formulier.

Sinds 29 november heeft InWarmte een groter mandaat gekregen voor het beheer van de installaties en de warmteproductie. Op die datum hebben we opdracht gegeven aan netbeheerders Enexis/Liander en leverancier Audax Renewables om de benodigde gas- en elektriciteitsinkoop te regelen. Hiermee is het risico op afsluiting van de installaties weggenomen.

De inkoop is geregeld tot en met 30 september 2025, de periode waarin wij als noodleverancier zijn aangewezen. In de mails zullen we praktische zaken verder toelichten.

Contracten en voorwaarden

De oude leveringscontracten zijn voor ons als noodleverancier niet van toepassing. Heeft u openstaande vorderingen of betalingen? Voor eventuele vragen kunt u zich melden bij de curator. De gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister

Facturatie

  • Samen met de ACM hebben we gekeken naar de afrekeningmethodieken voor de noodlevering in december en januari en besloten om een vast maandbedrag te factureren.

  • De afrekenmethodiek voor de verlengde periode van 1 februari tot en met 30 september 2025 verschilt per project. In de mail van 11 februari 2025 lichten we toe wat dit voor u betekent.

Vraag en antwoord

Over de warmtelevering

  • Door het ministerie van Klimaat en Groene Groei is InWarmte aangewezen als noodleverancier. Daarmee krijgt InWarmte tijdelijk (t/m 31 januari 2025, verlengd t/m 30 september 2025) de verantwoordelijkheid voor de levering van warmte. Dit gebeurt om te voorkomen dat u langer zonder warmte komt te zitten. Onze primaire taak is om de continuïteit van de warmtevoorziening te garanderen. InWarmte is hiervoor afhankelijk van producent Deem Projecten BV die eigenaar is van o.a. de installaties, leidingen en meters.

  • Op dit moment zijn er geen grote (structurele) storingen bekend. Wel zijn er enkele installaties die kampen met een tekort aan vermogen waardoor temperaturen soms lager dan normaal liggen. We zijn hiervoor in overleg om tot een oplossing te komen. 

    Voor nu vragen wij u om alleen in geval van calamiteiten zoals lekkages contact op te nemen. U kunt hiervoor bellen naar 088 - 116 58 58 (keuze 1). 

  • Na deze datum is het de bedoeling dat er een structurele oplossing komt. Het ministerie van Klimaat en Groene Groei zal u hier tijdig over informeren: de brieven van het ministerie voor klanten en gebouweigenaren vindt u in de mail van 11 februari 2025.

Contracten en kosten

  • Er worden geen extra kosten in rekening gebracht specifiek voor de noodlevering. U betaalt alleen de reguliere kosten die horen bij uw energieverbruik en levering. Voor de noodlevering werken wij momenteel samen met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en het ministerie van Klimaat en Groene Groei, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

  • Voor vragen over openstaande vorderingen of betalingen moet u contact opnemen met de curator van DeeneD. De gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister

  • Nee, wij leveren uitsluitend tijdelijk warmte als noodleverancier. Na afloop van deze periode kunt u een nieuw contract aangaan met de toekomstige warmteleverancier.

Administratie

  • U kunt uw contactgegevens doorgeven aan onze klantenadministratie via dit formulier.

  • Uw gegevens bij de failliete leverancier worden niet door ons overgenomen. U ontvangt van ons een factuur met een nieuwe betaalmogelijkheid via iDEAL of bankoverschrijving.

    • Samen met de ACM hebben we gekeken naar de afrekeningmethodieken voor de noodlevering in december en januari en besloten om een vast maandbedrag te factureren.

    • De afrekenmethodiek voor de verlengde periode van 1 februari tot en met 30 september 2025 verschilt per project. In de mail van 11 februari 2025 lichten we toe wat dit voor u betekent.

  • Wij kunnen u alleen helpen voor de periode waarvoor wij zijn aangewezen als noodleverancier. Voor vragen over onze facturen kunt u direct contact met ons opnemen via vragen@inwarmte.nl. Voor overige vragen kunt u zich melden bij de curator, de gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister.

  • U kunt uw verhuizing doorgeven via vragen@inwarmte.nl. U ontvangt van ons een factuur voor de periode waarin u op het adres woonachtig was, vanaf het moment dat wij noodleverancier zijn geworden tot en met 30 september 2025.

    Heeft u vragen over openstaande facturen of vorderingen van vóór de noodlevering? Dan kunt u zich melden bij de curator. De gegevens hiervoor vindt u in het Centraal Insolventieregister.

Heeft u een andere vraag? We helpen u graag. U kunt ons bereiken via de contactgegevens bovenaan deze pagina.

Met vriendelijke groet,
Team InWarmte

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!