Warmtenet
Dukenburg

Nijmegen

Heeft u van de woningcorporatie bericht ontvangen over uw warmteaansluiting? Dan ontvangt u binnenkort een welkomstmail.

Op deze projectpagina vindt u alle informatie over uw warmtelevering.

Heeft u van de woningcorporatie bericht ontvangen over uw warmteaansluiting? Dan ontvangt u binnenkort een welkomstmail. • Op deze projectpagina vindt u alle informatie over uw warmtelevering. •

Contact voor vragen en storingen

Wilt u een storing melden of heeft u vragen over uw warmtelevering? We helpen u graag. Wij zijn in geval van storing 24/7 bereikbaar via onderstaand nummer. Voor overige vragen staan wij u graag te woord tijdens kantooruren.

Telefoon: 088 - 116 58 11

E-mail: vragen@inwarmte.nl

Download hier de app voor het InWarmte klantenportaal:

Brochure volgt binnenkort

Vraag en antwoord

  • In de brief van uw woningcorporatie staat wanneer de werkzaamheden in uw woning plaatsvinden. U leest hierin wanneer uw cv-ketel wordt verwijderd en wanneer de afleverset wordt geplaatst.

  • Uw woningcorporatie geeft uw gegevens aan ons door. Daarna ontvangt u een welkomstmail van InWarmte. Hierin staan uw inloggegevens en een link naar het klantenportaal. Daar kunt u uw leveringsovereenkomst digitaal ondertekenen.

    Heeft u hulp nodig? Huurders van Woonwaarts kunnen langskomen bij het inloopmoment in de modelwoning, elke maandag van 10:00 tot 11:00 uur. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via 088 – 116 58 11 of mailen naar vragen@inwarmte.nl.

    • Heeft u een e-mailadres? Dan kunt u inloggen in het InWarmte klantenportaal via www.inwarmte.nl/warmtenet-dukenburg en uw overeenkomst digitaal ondertekenen. Dit is de snelste manier.

    • Is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend? Laat het ons weten via vragen@inwarmte.nl of bel 088 – 116 58 11.

    • Heeft u geen e-mailadres? Dan ontvangt u een papieren overeenkomst. Onze klantenservice zet deze om naar een digitale versie. Daarna staat uw overeenkomst in het klantenportaal. De overeenkomst wordt actief als dit verwerkt is.

  • U betaalt elke maand een voorschot. Aan het begin van het nieuwe jaar (januari/februari) ontvangt u de jaarafrekening. Hierop ziet u, afhankelijk van uw verbruik, of u moet bijbetalen of geld terugkrijgt.

  • In het klantenportaal kunt u uw betaalvoorkeur instellen:

    • Betaalmethode – Wilt u via automatische incasso betalen? Dan kunt u dit eenvoudig activeren in het klantenportaal.

    • Voorschotbedrag – U kunt hier ook het maandelijkse voorschotbedrag aanpassen.

    Uw keuzes worden meegenomen bij de facturering van de volgende maand.

    Wilt u hier hulp bij? Laat het ons weten via vragen@inwarmte.nl of bel 088 – 116 58 11.

  • In de informatiebrief van uw woningcorporatie leest u hoe en wanneer u uw gascontract kunt opzeggen. Hierin staat ook wanneer uw cv-ketel wordt verwijderd en wanneer de afleverset wordt geplaatst.

  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. InWarmte voorziet alleen in duurzame warmtelevering en niet in de levering van elektriciteit.

  • De tarieven worden elk jaar opnieuw vastgesteld. Dit gebeurt op basis van vooraf gemaakte afspraken. Meer informatie hierover vindt u op deze website.

  • InWarmte levert de warmte in uw woning. Heeft u vragen over techniek, een storing of uw rekening? Neem dan contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat de juiste partner wordt ingeschakeld als dat nodig is. Onze verantwoordelijkheid gaat tot en met de afleverset in uw woning.

    Heeft u een vraag over de binneninstallatie, zoals de thermostaat of radiatoren? Dan is de woningeigenaar of verhuurder verantwoordelijk.

  • Op www.warmtenetdukenburg.nl vindt u achtergrondinformatie over het warmtenet en de duurzame energievoorziening in uw wijk.

Over Warmtenet Dukenburg

Warmtenet met restwarmte

De gemeente Nijmegen wil in 2045 aardgasvrij zijn. In de wijken Zwanenveld en Lankforst-Noord is een warmtenet de beste optie om woningen duurzaam en zonder aardgas te verwarmen. Dit netwerk kan veel woningen tegelijk voorzien van betaalbare, betrouwbare en duurzame warmte.

In 2025 worden de eerste woningen van de 700 huurwoningen aangesloten op een lokaal warmtenet. Later wordt dit net verbonden met het hoofdnet, waardoor de woningen direct klaar zijn voor de toekomst. Voor de lange termijn is de restwarmte van afvalenergiecentrale ARN de beoogde warmtebron.

Het warmteproject in Nijmegen Dukenburg is een samenwerking tussen de gemeente Nijmegen, ARN, Firan, InWarmte als eerste warmteleverancier en woningcorporaties Woonwaarts, Talis en Portaal. Samen zetten we een belangrijke stap richting een aardgasvrije stad.

Wat is een warmtenet?

Een warmtenet is een netwerk van geïsoleerde leidingen onder de grond. Door deze leidingen stroomt warm water van een warmtebron naar woningen en gebouwen. Daar komt de warmte binnen via een afleverset, een kleine box die de warmte doorgeeft. Dit warme water wordt gebruikt voor de verwarming en voor warm water.

Een warmtenet is een energiezuinig systeem om veel woningen en gebouwen die dicht bij elkaar liggen goed te verwarmen. Bovendien kan een warmtenet in de toekomst worden aangesloten op duurzame warmtebronnen, zoals restwarmte, zonnewarmte, warmte uit oppervlaktewater of bodemwarmte.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!